Architects of Darkness
Josef Goebbels
Joseph Goebbels is widely known as the master of propaganda because he harnessed the combined power of radio, print, posters, film and oratory to shape the Nazi political agenda.
Julius Streicher was the publisher of the notorious Der Stürmer magazine, which formed the anti-Semitic agenda in the Third Reich; often overlooked by history, Streicher was hanged at Nuremberg.
The drug addicted dilettante who created the Luftwaffe, Hermann Goering was at Hitler's side from the ill-fated Beer Hall putsch of 1923 until the estrangement between the two in April 1945 when Hitler ordered Goering's arrest.
Speer was Hitler's Architect, the man who designed the Nuremberg Rallies and headed up the slave labor organization which created the V1 and V2 rockets.
Explores the roots of Adolf Hitler and traces the story of his life from the town of his birth to his final days in a Berlin bunker.