Bent
After a divorce, Alex moves into a smaller home with her daughter and hires Pete, a free-spirited, charismatic contractor, to renovate her kitchen.
Smitten
Alex wants to take her relationship with Ben (Matt Letscher) to the next level; despite his feelings for Alex, Pete rekindles a past romance; Ben and Pete compete for Charlie's attention.
When Pete catches Ben in a compromising situation, he decides to tell Alex; Walt and Screwsie help Charlie with a bully.
Pete steps in as Alex's date to a wedding at her boss's house when Ben can't make it; Screwsie asks Walter to help cater the wedding; a necklace of Alex's disappears.
Walt is determined to win back Pete's mother (Marcia Gay Harden); Alex worries that Pete has fallen back into old habits.
During a trip with Ben, Alex has a romantic dream about Pete; Walt prepares for the opening of his latest theater production; Gary shares his feelings with Screwsie.