Best Interests
Exploring a choice no parent would ever want to make, as doctors tells Andrew and Nicci that they think it's in the best interests of their daughter Marnie, who has a life-threatening condition, that she be allowed to die.
As Marnie's health deteriorates, doctors say it's in her best interests to stop care; defiant, her parents prepare to fight their decision.
Samantha checks on Marnie before her ward rounds; there's palpable tension; she works her way round the ward, caring for each patient and looking out for a junior doctor; later that morning, she attends an ethics committee meeting to make a decision.
Nicci's campaign becomes national news, causing trouble for Katie; Andrew doubts his choice to leave; with court looming, Nicci's team need evidence.
In court, hope for Nicci's case, and a surprising victory, grows; Andrew is confronted about his past behavior; as the verdict nears, Marnie's future hangs in the balance.