Bushcraft Build-Off
Built to Survive
Matt Graham challenges two top Bushcrafters to build a bear proof shelter that's made to last using only three tools,and nothing but the natural materials available around them in Utah's Aspen forest.
Matt Graham challenges top Bushcrafters to create a working watercraft capable of carrying three people and their supplies across Utah's Alpine Lake, using only one tool and the natural resources around them.
Bushcrafters build both a bridge over a river and a waterproof shelter using nothing but three hand tools and the materials they find in Utah's spruce forest.
Brandon Stets and Matt Tate head to Utah's Chalk Creek Hunting Grounds; using only three tools, they have just seven days to build a shelter designed for protection.
Top bushcrafters build thermoregulated shelters that stay cool in the summer but warm in the winter, but can only use three hand tools and the materials they find in Utah's high desert.