Chapelwaite
Captain Charles Boone relocates his family of three children to his ancestral home in the small town of Preacher's Corners, Maine.
Blood Calls Blood
In 1850, Captain Charles Boone inherits his wealthy cousin's estate and relocates his family to small-town Maine; the Boones encounter prejudice, hostility and murder as Charles begins a dangerous journey of self-discovery.
Memento Mori
A child in town dies of a mystery illness and on her deathbed, credits Stephen Boone; hysterical townsfolk demand that Charles dig up his cousin's grave; Charles refuses, but in private opens the grave and is shocked by what he finds.
Legacy of Madness
Charles continues to hear rats behind the walls, despite assurances there are none; his search for answers leads to an insane asylum where his worst fears are realized.
Charles prepares to commit himself to the asylum for treatment but Tane discovers something disturbing in the barn that may help reveal Chapelwaite's secrets; a creepy cadre of emaciated Acolytes arrive with a message.
The mysterious Jakub lures Charles to Jerusalem's Lot and he discovers that his madness is connected to an ancient book; the children are stunned and betrayed when Loa finds Rebecca's secret writings about the Boone family.
Charles is overwhelmed with grief and anger after his family is dealt a devastating blow; Stephen and Uncle Phillip come to Charles with a surprising proposition.