Chasing the Rains
Track three wild matriarchs on the hunt for life-giving water during one of Kenya’s worst droughts. Trek alongside the Royals elephant clan, see wild dog Phoenix fend off wily hyenas, and watch cheetah Kuleta keep her cubs out of predators’ reach.
The Fickle River
Travel to Samburu, where matriarch Anastasia turns her elephant herd north after a local river dries up. Then, in Naboisho, see cheetah mum Kuleta evade a crafty pack of hyenas. Later, in Laikipia, check in on wild dog Phoenix and her new litter.
Blood and Dust
Discover the clever way elephants dig wells, and see the relief that comes with a sudden river-filling downpour. Mourn cheetah Kuleta’s loss after lions kill one of her cubs, and get a front-row seat when wild dog Phoenix faces off with a hyena mob.
Trail Anastasia as her herd splits to protect two precious elephant calves, while Kuleta retakes territory for her remaining cheetah cubs. Join wild dog Phoenix’s search for a new mate as the skies open up and rain begins to heal the parched land.