Classified
15-year-old Ella Gardner who, after being arrested at a protest, must leave her home in California and spend the rest of her high school years in Johannesburg, experiencing a different reality than what she's known.
Ella strikes a deal with her stepmother Dianne to spy on a classmate in exchange for going back to Oakland; she does whatever she can to get close to a boy she can't stand and tries to pursue another.
Believing her job as an amateur spy completed, Ella pushes Dianne to honor their deal and arrange for her to return home to California; Dianne tells her the work Ella has been helping with is not done yet.
Ella must find a way into an exclusive Spring Break party if she has any chance of saving her relationship with Dawoud; her relationship status becomes least of her worries when her meddling gets her, Noko and Greta in serious danger.