Heart of Loyalty
Mo Yan (Zhang Hui Wen) is a quick-thinking, sharp-witted young aspiring thief, who wants to become the top robber in the field. But when a senior male associate is caught and imprisoned at a powerful court in Kaifeng, where Prince Ning Jin (Niu Zi Fan) reigns. She decides to infiltrate the court to rescue the associate. But the Kaifeng court’s guardians are a formidable force, and their most outstanding star is the man known as the “Royal Cat” – Zhan Zhao (Wu Xi Ze). With impeccable chivalry and outstanding fighting skills, his reputation is second to none. When Mo Yan comes to the court, the guardians immediately sense her intelligence and recruit her to work as a constable in the defense forces. She does so, thinking that in doing so, she will not only get the chance to see the “Royal Cat,” but also have the opportunity to save the associate. But the closer she gets to Zhan Zhao, the more she feels their relationship could deepen, as he also seems to be developing a soft spot for her. But things get complicated when the Prince also takes a shining to her...and when feuds with a powerful enemy threaten to get deadly. “The Heart of Jade” is a 2021 Chinese period drama series that was directed by Zhao Jin Tao and Wu Wen Guang.