Deception: World War II
Spinning Webs
By 1942, deception has become extremely sophisticated; American arms factories are disguised as towns while double agents manipulate the enemy; the most cunning operation uses a deceased homeless man to trick the entire Nazi leadership.
The Allies are winning the war, but both sides continue to use masterful deceptions to confuse and trick the other; the immediate postwar years see the US and Soviet Union begin a deadly game of espionage in the race for atomic supremacy.