Discover Dakar
Get an inside look at the world’s most legendary off-road raid, the Dakar Rally. Follow intrepid contenders across brutal kilometres and witness incredible and unforgettable moments in rally.
Jewel in the crown
Get a close-up look at the most brutal race in the world as we show you what really happens at the Dakar Rally. Meet brave contenders going for glory in 2022 and find out what makes this rally unique.
Tools, tyres & torture
Racers and mechanics must maintain an intuitive understanding to guide their vehicles through the desert. They also need plenty of spare parts to fix the inevitable mechanical mishaps that will occur.
To keep this crazy race on the road there have to be rules and regulations. This episode explains how to avoid those time penalties that can be the difference between success and failure at the Dakar.
The Dakar isn't won by sheer speed alone – just as important as out-and-out pace is navigation. Here’s the racing line on how to master a rally route measuring 8,000km, waypoint by waypoint.
With huge demands placed on both body and mind, take a look at the characteristics that make those who take up the challenge of the Dakar some of the toughest and most respected racers in the world.