Drinking Solo
How do you relax after a tough day at work? For the instructors and staff at Noryangjin Institute, a private teaching academy in Seoul that helps its students prepare for the competitive civil service exams, the answer can be found in a stiff drink that is best drunk alone. Jin Jung Suk (Ha Seok Jin) is a seasoned and popular lecturer of Korean history at the institute who often decompresses after a tough day of teaching by drinking alone. Many of his co-workers are the same way. Park Ha Na (Park Ha Sun) teaches the Korean Literature, Hwang Jin Yi (Hwang Woo Seul Hye) teaches English, Min Jin Woong (Min Jin Woong) teaches public administration. They all work under Kim Won Hae (Kim Won Hae), the principal of the institute. Their ninth-grade civil service students include Jin Gong Myung (Gong Myung), Kim Ki Bum (Key), Jung Chae Yeon (Jung Chae Yeon) and Kim Dong Young (Kim Dong Young). What happens when a romance blossoms between the arrogant Jung Suk and the rookie instructor Ha Na? “Drinking Solo” is a 2016 South Korean drama series directed by Choi Kyu Shik.