Engineering an Empire
Rome, Egypt and Greece are some of the topics covered in this series that explores architectural and engineering feats that were characteristic of some of history's greatest societies. Computer renderings help illustrate the methods used in building such structures as the Parthenon. Actor Peter Weller ("RoboCop") hosts.