Mankind: The Story of All of Us
Inventors
Discovering fire and farming; building cities and pyramids; inventing trade; mastering the art of war.
Jesus of Nazareth is crucfied in the city of Jerusalem and gives birth to a global religion.
Gold from Africa kickstarts the rebirth of Europe; the development of guns In China allows a peasant uprising to unify the country.