Escaping the Prophet
The Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints remains one of the most secretive communities in America, a world of unquestioned authority, arranged marriage, and little contact to the outside world. ESCAPING THE PROPHET documents the efforts of former FLDS member Flora Jessup as she helps families flee the compound.