Fate / Stay Night
Shirō Emiya lost his parents in a fire when he was young and was later adopted by a sorceror by the name of Kiritsugu Emiya. Although he was full of admiration for his adopted father and yearns to become an ally of justice, Shirō has limited powers and was unable to become a strong sorceror like his father.