The Twelve Kingdoms
A stranger from another world swears fealty to a timid, red-haired outcast; against her will, Youko is carried off by a winged creature.
On the run from an evil kaikyaku, Youko meets up with classmates Yuka and Asano, who were accidentally whisked away with her.
Youko is saved by the rat half-beast Rakushun, and together they head for the safer nation of En; Yuka is betrayed.