Granblue Fantasy: The Animation
Girl in Blue
Gran and his lizard Vyrn find their peaceful lives interrupted by an explosion in the sky above their island and the appearance of a young girl, a refugee escaping from an evil empire.
Gran and company are under fire and trapped by Imperial Army General Furias, and Rackam, the helmsman, gives them a way out, so they propose hiring him as a helmsman to get them off the island.