Saint Seiya: The Lost Canvas
This anime adventure follows the battle between a saint of Athena and an avatar of Hades who's working on a painting that could destroy the world.
Promise
An 18th-century orphan named Tenma meets Libra Dohko, who recruits him into the Saintly Warriors while Tenma's friend Alone meets Pandora and learns that he is destined to become the vessel of Hades.
Tenma trains as a saint and meets Sasha, Alone's younger sister, who he discovers to be the reincarnation of Athena; when every living thing that Alone paints ends up dead, Pandora takes him to the cathedral, where the spirit of Hades possesses him.