First Peoples
See how the mixing of prehistoric human genes led the way for our species to survive and thrive around the globe. Archaeology, genetics and anthropology cast new light on 200,000 years of history, detailing how early humans became dominant.
Americas
An underwater discovery in Mexico provides insight into early migration to the Americas.
Africa
Research suggests that humans evolved in many places across Africa simultaneously.
Ancient humans living across Asia when homo sapiens arrived provide genes that helped humans face down extinction.
Why homo sapiens prevailed over the neanderthals in prehistoric Europe; the cause of the neanderthals' extinction.