Long before he was commissioner, rookie cop James Gordon takes on Gotham City crime and corruption to avenge the murder of Bruce Wayne's parents.
GOTHAM traces the rise of the great DC Comics Super-Villains and vigilantes, revealing an entirely new chapter that has never been told. In the series premiere, GOTHAM follows Jim Gordon, a cop destined for greatness, as he navigates a dangerously corrupt city teetering between good and evil, and chronicles the birth of one of the most popular super heroes of our time.
Detectives Gordon and Bullock track down a vigilante (guest star DAN BAKKEDAHL) who is killing corrupt Gotham citizens by attaching them to weather balloons. Meanwhile, Oswald Cobblepot returns to Gotham and gets a new job close to an important figure in the underworld.
As a contentious City Council vote on the future of the Arkham District approaches, politicians on both sides are in danger. Gordon and Bullock must race to protect the Council. Meanwhile, an old friend visits Gordon.
Gordon and Bullock search for the source of a new street drug storming the streets of Gotham that causes euphoria then death. Meanwhile, Oswald Cobblepot works his way deeper into Maroni's (guest-star DAVID ZAYAS) inner circle and Fish Mooney continues her plot against Falcone.
When a killer begins targeting the first born of Gotham's elite, Bullock is forced to confront traumatic memories from a nearly identical case he worked in the past. Later, Gordon is haunted by past decisions.