Half Bright and Half Rain
Qian Xun (Yang Fu Yu), a determined young newspaper intern, seeks to make her mark by investigating a mysterious murder. During her investigation, she encounters Su Ming Mou (Lin Shi Jie), a crafts specialist, and Jun Wang Lian (Zhao Cheng Yu), a jade spirit. As Qian Xun delves deeper, she discovers a hidden world where traditional craft items seemingly come to life and possess human-like qualities. Her investigation reveals an unexpected connection to this mystical realm, potentially leading her to uncover not just the truth behind the incidents, but also an unexpected romantic journey. Based on the novel "Monsters' Monster Shop" by Shen Muchan, this is a 2019 Chinese drama directed by Jason So that blends mystery, supernatural elements, and romance.