Into the Void
Chuck Schuldiner, revered as a founder of Death Metal, channeled grief into groundbreaking music.
In 1985, James Vance survived a dual suicide pact that took the life of his best friend. Months later he blamed the music of Judas Priest.
In 2010, Iranian teens Nikan Khosravi and Arash Ilkhani formed anti-establishment thrash metal band ‘Confess’.
A musical prodigy who fused classical pursuits with a passion for heavy metal became a guitar icon when he teamed up with Ozzy Osbourne.
As the leader of metal pioneers ‘Hellion’, Ann “Hull” Boleyn battled misogyny, industry bias, and sexual predators.