Jessie, a small town girl with big dreams, moves to New York City. Thrilled to be on her own and determined not to be intimidated by the city, she accepts a job as a nanny and moves in with the Ross family -- dad Morgan, a movie director, mom Christina, a business mogul and their children, Emma, Ravi, Luke and Zuri.
New York, New Nanny
Jessie accepts a position as a nanny; she moves in with the Ross family and cares for the children of a famous director and his supermodel entrepreneur wife.
Ravi is fed up with Luke and Zuri's pranks, so he explains to them about karma, and how their bad behavior will rebound on them; when bad things start happening to Luke he thinks it's karma, until Ravi admits to Jessie he is responsible.
Luke needs a new member of his paintball team on short notice; he enlists Ravi, but when Luke's team is losing, it's up to Jessie.
Jessie practices her guitar skills and plays in Central Park; people notice her and give her money; Luke hip hops, and they find out that they can earn more money that way.
While reading a book on psychology, Jessie finds out that having imaginary friends can hinder a child's ability to make real friends; she decides to help wean Zuri off her made-up friends.