Jewel in the Palace
Jang Geum and her mother are in danger after Jan Geum inadvertently reveals her father's true identity and he is taken by the court soldiers.
After her mother's death, Jang Geum is adopted by a family that runs a winery. Jang Geum applies to become a junior cook in the royal food court to honor her mother's last wish.