La Pluie
Struggling with temporary deafness on rainy days, Saengtai (Title Tanatorn Saenganikorn) can only communicate telepathically with others who share his condition. One rainy day, he hears his soulmate’s voice but reacts poorly, haunted by his parents' painful bond. Enter Phat Wetchutianan (Pee Peerawich Ploynumpol), a charming veterinarian who unknowingly shares this link with Saengtai. As Saengtai tries to distance himself from the inevitable, Phat embraces their bond, entangling them in misunderstanding. Can they reconcile their hearts before it’s too late, or will Saengtai's fear of love keep them apart? Adapted from the novel by Eddy, this 2023 Thai fantasy romance was produced by Acttraction Entertainment.