LEGENDARY: Making of a K-Pop Star
"Legendary: Making of a K-Pop Star" follows Alex Christine, a talented dancer who won the "Rising Legends: Season 2" competition and is now pursuing her K-pop dreams in Seoul, South Korea. Accompanied by YouTube K-pop fan JRE, she experiences the full journey of becoming a K-pop trainee at Cube Entertainment, including an official agency audition, dance and vocal training, a complete makeover, and her first professional photo shoot with "KWAVE" magazine. The series captures her behind-the-scenes preparation, featuring guest appearances from K-pop personalities like Amber from f(x), Jang Moon Bok from "Produce 101", and the K-Tigers taekwondo team. The special documentary culminates with Alex Christine shooting her debut music video and releasing her first single "Strike It Up". This 2024 South Korean documentary series offers an intimate look into the making of an international K-pop star.