Leonardo
A compelling look at one of the most restlessly brilliant men of all time, Leonardo gets inside the mind of the genius, showing the drama behind his art and exploring a tantalizing murder-mystery.
With Leonardo's successes recognized and his reputation growing, a risky decision is set to destroy everything he has worked for; Leonardo receives support through new commissions but pays the price for his actions.
Leonardo ventures to Milan with a determination to claim an offer of patronage from the Duke Regent, Ludovico Sforza; the reality of the situation turns out to be less appealing.
When Ludovico asks Leonardo to create a sculpture in honor of his father, Leonardo's ambitions reach new heights as he endeavors to exceed the expectations placed upon him.
Following the death of Ludovico's wife, Leonardo is assigned a new commission but struggles to deal with his inner turmoil; after taking on board some wise words from Fr. Luca Pacioli, Leonardo seeks assistance.