Les inventifs
Inspiration = invention
A snow shovel that prevents heart attacks and a hat to reduce the risk of concussion: Luc takes on the job of testing some new inventions that could help protect lives.
Fundamental research
Can you really light a fire using only sound? That's Maïla's challenge. But will Luc be able to take the heat and help this ambitious inventor?
The Gaspé Inventifs have created a boot and glove drier that revolutionised life for the local cross-country skiing club and could well encourage them to set up their own business.