Mike
The wild, tragic, and controversial life and career behind one of the most polarizing figures in sports culture, heavyweight champion Mike Tyson.
Thief
From the perspective of his one-man show, Mike Tyson asks, "Who am I?" as he reflects on his childhood in Brownsville, New York, where he already has 37 arrests on his record by the time he is just 13.
Cus D'Amato discovers Mike at 13 and gives him discipline, extremely honed skills, and an ego, transforming Mike into the youngest Heavyweight Champion of all time.
Mike falls hard for Robin Givens and asks how a self-loathing person could love someone else.
Newly single with unlimited access to the world, Don King encourages Mike's excessive lifestyle, resulting in the loss of his title to Buster Douglas in one of the biggest upsets in boxing history.
An 18-year-old student from a town in Rhode Island named Desiree Washington accuses Mike of rape.
Mike reflects on his three years behind bars at the Indiana Department of Corrections.