Miss Monochrome - The Animation
In this short animated series, Miss Monochrome is an android who decides to try and become a top idol singer in the ever growing competitive market.
Fall
The android and idol Miss Monochrome had often dreamed in her castle of a beautiful girl's appearance. One day, Monochrome saw the super idol Kikuko's exploits on TV and consulted Mana, the girl who was earnestly assisting her with her idol activities.
Heaven
Miss Monochrome suggests to Maneo that she wants to appear on a drama at the convenience store where he's employed as a manager. Maneo gets straight to business and comes back with a role where she will act like a mannequin.
Aliens come to Earth to enjoy their first human hunt in hundreds of millions of years. Right around then, Maneo and Miss Monochrome are captivated by a golden AA battery in a show window in the shopping district.
Monochrome notices a nendoroid of the super idol Kikuko in a toy shop's show window and requests a nendoroid version of herself from Maneo, but his efforts are in vain.
Maneo brings a Halloween cosplay party job to Monochrome, who is watching Super Idol Kikuko's concert airing on a TV on the street.
Miss Monochrome says she will work hard and do anything to Maneo and asks him to get her work. She does everything at her own pace, the same as ever, and angers the director at her drama shoot.