Queens of Ancient Egypt
Well-known ancient monarch Cleopatra is only one of a long line of Egyptian queens spanning 3,000 years.
Queen Tiye
Over 3,000 years ago, the Egyptian queen Tiye became a goddess on Earth and inspired a religious revolution that threw Egypt into turmoil; Tiye may have blazed a trail for the world's leading religions and the belief that there is only one true god.
The Other Cleopatra
Cleopatra II, namesake of the great Cleopatra VII, had a reign of incest, murder, rape and mutilation; she wielded great power and would do anything to keep it, and she saw her dynasty torn apart by hatred but also saved it from destruction.