Reel Rock
La Dura Dura
Chris Sharma has been top of the game for 15 years, but 19-year-old prodigy Adam Ondra is hot on his heels. The legend and the contender team up in Spain to establish the world's hardest route.
Race for The Nose
For a decade, Hans Florine and Dean Potter have one-upped each other in a wild race for the speed record up The Nose, a 3,000ft route on El Capitan in California, USA, each taking increasingly enormous risks to reclaim the title.
Slacklining was born as a rest-day pastime for dirtbag climbers, but wild man Andy Lewis has a vision to elevate this laid-back form of balancing on a line to a full-blown art form and adventure sport.
Ueli Steck is one of the world's fastest alpinists, but his latest quest could cement his place among legends. Ueli attempts to break the speed record on the north face of The Eiger, Switzerland with only crampons and axes in a sprint to the peak.
Climbing wide cracks is a brutal and especially American pursuit practised by few. Now two Brits, Tom Randall and Pete Whittaker, the Wide Boyz, travel to the USA to take on the wide crack challenge.
Nine-year-old New Yorker Ashima Shiraishi is already a strong climbers. Her coach, Obe Carrion, finds redemption by teaching Ashima the lessons he was never able to learn himself.