SAS Australia
Character
Celebrities undertake a series of extreme tasks, including jumping backward out of a helicopter and hand-to-hand combat, as they begin the challenge of completing the grueling SAS selection course.
Recruits are pushed to tackle their fears head-on in a 60m high forward abseil; a brutal game of murderball on a black mud plain leaves one recruit with a near concussion.
The fatigued recruits drop from a helicopter into 4 degrees Celsius water carrying 20 kg backpacks before making their way to shore as a group, then racing to the top of a mountain.