So Long, Marianne
Hydra
Marianne and Axel travel to the Greek island of Hydra. Leonard leaves Montreal in search of fortune on the same island.
In Love
Marianne is pregnant with Axel's child and travels back to Norway to say goodbye to her dying father. Leonard is in love from afar.
Axel leaves Marianne and their son to go sailing with his mistress. Marianne finds comfort in Leonard.
Marianne needs to travel back to Norway and Leonard comes along. The road trip brings them closer, but Leonard becomes restless in Oslo.
Marianne is reunited with Leonard in Montreal, but struggles to adapt to the new city. Leonard becomes evasive when she delivers big news.
Leonard collapses after an intense period of writing. To save his career, he leaves for Montreal to promote his book.