Space Phenomena
Alien Planets
NASA’s next-generation space telescope TESS (Exoplanet Survey Satellite) has begun its search for Earth-like planets belonging to other star systems. How many of these ‘exoplanets’ can host life, and what kind of lifeforms can evolve in these environments?
Black Holes
The most common vision of black holes is that they are monstrous and mysterious bodies swallowing everything around them. However, the latest discoveries are drawing a link between black holes and the existence of life.