Summers of our Lives
“Nos Étés” is an emotional, historical saga that focuses on the fascinating stories of the upper class Desrochers family from Montreal, and the Belzile family who are farmers in Bas-Saint-Laurent. Over the course of a century, we will follow six generations of women, all artists at heart. A show about larger-than-life characters amid a spectacular backdrop. An emotional, heartwarming celebration.
In 1900, the wealthy Desrochers arrive for their first summer at a Cap-sur-Mer villa, built and maintained for them by the local Belzile farming family.
Maria and John's prickly daughter Nora arrives with her family; Rachel's glee over a small victory ends when misery strikes the Belzile farm.
The Belziles greet a new arrival, mourn a loss and debate Maria's offer; secret passions and resentments arise within and between the two households.
In 1915, Nora and family find their stay at Cap-sur-Mar blighted by an unwelcome arrival and rising tensions in the villa and on the Belziles farm.