Taj Mahal 1989
In and around Lucknow University in 1989, couples of varying ages explore the politics of love through marriage, budding romances and friendships.
Rashmi and Dharam enjoy their budding romance; fellow student Angad scoffs at love; married professors Sarita and Akhtar see their bond fraying.
Akhtar reconnects with an old friend, irritating Sarita; Rashmi and Abodh bond while rehearsing for a play; Angad agrees to help a lovelorn Shontu.
Sarita weighs a big decision; hungry for power, Dharam lands in the company of a local hooligan, who convinces him to run for university politics.
Shontu joins the student Communist Party to impress Mamta, who is becoming intrigued by Angad; a domestic violence incident angers Mumtaz.
As Mamta takes over as the presidential candidate, Dharam tries to threaten her; after a breakdown, Sarita and Akhtar make an unconventional decision.
Post election, a volatile Dharam burns bridges with Rashmi, Angad and Babbu Bhaiya; Rashmi opens up to Angad; Sudhakar and Mumtaz try to make a fresh start.