The Adulterer
Walter Presents
When Iris and Willem meet, the attraction is immediate; unfortunately, they are both married; Iris is married to state prosecutor Pepijn, and Willem to Elsie, the daughter of a dubious real estate tycoon, Huub Couwenberg.
Following Louis Karelse's murder, there are many suspects, including his brother-in-law, Huub, whose right-hand man, Joachim, protects his boss; suspicion also points to Hubb's unstable son, Björn.
The attraction between Iris and Willem becomes more intense; they know they should end their affair, but the hold is too strong; eyebrows are raised when a substantial amount of money is transferred into Huub's business account.
The investigation into Louis' death continues; everyone has secrets to hide, lies to tell, or promises to keep; Pepijn begins to sense that Iris is not quite herself and starts to connect the dots to form an upsetting picture.
Joachim and Mireille reach a compromise; Iris faces a dilemma as Pepijn makes some demands; Björn lands in hot water with the police once again; when the phone rings in Pepijn and Iris' house, babysitter Tess is horrified when she hears the message.
Iris reaches a heartbreaking decision; Huub begins to question Willem's loyalty and starts his own investigation; he is not happy knowing that his discovery will devastate his daughter, Elsie.