The Gene: An Intimate History
Science and personal stories come together to reveal the history of the human genome; patients with rare genetic diseases and their doctors race against time to discover cures.
Geneticists wrestle with moral implications of new technologies that offer both promise and peril; a young scientist with spinal muscular atrophy researches a treatment for her condition.