The Interpreter
Qiao Fei (Yang Mi), a determined French postgraduate student, aspires to become a professional interpreter. Her mentor, Cheng Jia Yang (Huang Xuan), a genius French interpreter and son of a foreign minister, initially challenges her but gradually develops a connection. Their budding romance faces complications when Qiao Fei's ex-boyfriend Gao Jia Ming (Gao Wei Guang) is revealed to be Jia Yang's adopted brother, and Jia Yang's family prefers Wen Xiao Hua (Zhou Qi Qi) as a more suitable match. Supported by his friend Wang Xu Dong (Zhang Yun Long), Jia Yang must decide whether to follow his heart or conform to family expectations. This is a 2016 Chinese drama series based on the novel "Les Interprètes" by Miao Juan, directed by Wang Ying.