The Last Journey of the Vikings
Experts, research, and dramatizations show us the world of the Vikings. We find out why they left Scandinavia, traces left around the world, and whether they were as brutal as the myths claim.
In the late 9th century the Vikings return to Francia. This time raiding gives way for integration. Through diplomacy and political marriages the Vikings are increasingly assimilated into Frankish society.
The year is 1066 and the Vikings are no longer involved in coastal raids or pillaging monasteries but in a power struggle for the throne of England. A historic event, which also will be the last battle of the Vikings.