The Next Step
Get the Party Started
The Next Step Dance Studio is holding auditions for the ten dancers in A-Troupe that could take the studio to Regionals this year. With the arrival of an amazing new dancer, no performer’s spot is guaranteed.
Everybody Dance Now
The members of A-Troupe are chosen and one of the best dancers doesn’t make the cut. Emily’s position as Dance Captain is threatened when another dancer is also invited to audition for the position.
When Kate asks Emily to hold dance evaluations for placements in the group dance, Emily decides to put Michelle in the back row, which causes waves amongst the dancers.
In order to prepare for Regionals, Emily convinces a group of A-Troupe dancers to spy on their main competition, Elite Dance Academy. Back at The Next Step, West and Daniel fight over studio space.