Then You Try Making It!
Tokyo businessman Katsuo Ebihara (Ryoma Takeuchi) thinks his relationship with long-term girlfriend Ayumi Yamagishi (Kaho) is going great – but when he proposes to her, she firmly turns him down. Dejected, Katsuo decides to try dating other women, with limited success. At his coworker's suggestion, Katsuo decides to try cooking a dish that Ayumi frequently made for him. This proves to be an enlightening experience for Katsuo, as he struggles to prepare what he thought was an easy dish, giving him a new perspective on what he thought were light-hearted criticisms of Ayumi's cooking. Meanwhile, Ayumi herself attempts to discover who she is outside of their relationship, feeling lost as she dedicated much of her life to Katsuo's desires. Will Katsuo and Ayumi's time apart strengthen their bond, or prove that they're better off apart? This drama was based on the manga of the same name by Natsuko Taniguchi.