Tokyo Ghoul
Tokyo lives in fear of creatures called Ghouls. By day, they live as ordinary humans, but by night, they become flesh-eating monsters. When an young man becomes the first Ghoul-human half breed, he must learn to harness his deadly, newfound powers.
Tragedy
Amid news reports of "Ghoul" attacks nearby, Ken Kaneki points out Rize, a girl he is interested in, to his friend Hide at a local coffee shop. When Kaneki discovers the two share a favorite author, he asks her out. However, their date ends in tragedy!
Incubation
Kaneki desperately fights the urge to eat human flesh, the only thing that can satisfy his hunger as a ghoul. He meets up with Hide again, joining him on an errand, and is glad for the companionship. But will his declining condition place Hide at risk?
Yoshimura teaches Kaneki more about how to blend in with mankind and takes in a mother and daughter needing protection. Two ghoul investigators, Mado and Amon, are assigned to the 20th Ward. In response, Touka takes Kaneki out to have a mask made for him.
Kaneki starts receiving self-defense lessons from Yomo. He meets Itori, who runs her own bar, and is friends with Uta and Yomo. Kaneki is befriended by Tsukiyama, a ghoul who knew Rize, who also enjoys reading, and possesses other, more epicurean tastes.
When Touka falls ill, Kaneki pays her a visit that has unexpected consequences. Meanwhile, as Nishiki is still recovering from his run-in with Kaneki, he is nearly preyed upon by other ghouls. Tsukiyama remains consumed with the idea of having Kaneki.
The fight against Tsukiyama is resolved, but Touka wants to kill Kimi, now that it's clear she knows that Nishiki and Kaneki are ghouls. Meanwhile, Hinami is eager to see her father again after being apart for so long, and acts out when she is unable.