Tout pour Agnès
Renée Le Roux runs the Palais de la Méditerranée, one of France's leading casinos, with an iron fist; it may be an institution, but it is in trouble, ruined by poor management and under attack from the competition.
Renée Le Roux has taken over as manager of the Palais; when she refuses to appoint Maurice Agnelet as general director, he vows revenge; he then sets out to win the heart of her daughter, Agnès, who is already in love with him.
Agnes disappears and no one sees her for four months; alerted by Renée Le Roux, the police discover a farewell note in Agnes's flat that suggests she has committed suicide; Renée Le Roux refuses to believe it.
The years pass and the investigation stagnates; only Renée Le Roux continues the fight to discover the truth about Agnès's death; Maurice Agnelet is found guilty in the financial chapter of the case and ends up in prison.