Transparent
An L.A. family with serious boundary issues have their past and future unravel when a dramatic admission causes everyone to spill their secrets.
The Letting Go
Maura embraces her new journey, but nothing about life as a woman is easy -- making friends, finding a new community, and above all, coming out to her children. Sarah introduces her husband (Rob Huebel) to her ex-girlfriend Tammy (Melora Hardin). Josh pays a visit to his ex-babysitter Rita, as Ali gets closer to her trainer.
Maura moves out of the family house and into a lively new apartment complex, just as Sarah needs a new home after dismantling her perfect life. Josh has to reconsider his sudden vision of starting a family, while Ali finds some new boundaries to cross.
Maura finally comes out to Ali, and they join Sarah on a field trip to the mall - where they all get rude lessons in womanhood. Josh is forced to confront his past thanks to questions from Syd (Carrie Brownstein) about his longtime relationship with Rita.
When Shelly's husband Ed goes missing, Sarah, Josh and Ali set out to find him, and instead find themselves lost in their past. Ali can no longer keep Maura's secret from Josh, which sends him into a tailspin. When Maura runs into a Pfefferman family friend she takes a stand for her new identity.
As they struggle to come to terms with Maura, Josh looks for answers from a rabbi named Raquel (Kathryn Hahn), and Ali looks for answers in a Gender Studies class with Syd. Sarah is left to answer questions from her own kids, who meet Maura for the first time.