Tsukigakirei
Spring and Hard Times
Kotaro and Akane bump into each other while at dinner with their families. Their parents make it as awkward as possible.
It's the last sports festival of middle school. Kotaro gets put in the relay race. He becomes friends with one of Akane's friends who bandages his scraped hand.
With the school trip looming, the third-years are abuzz with dating gossip. Meanwhile, Kotaro is busy with his writing, and Akane is working on her running performance.
Things get awkward between Kotaro and Akane after he asks her out. He tries to find some time alone with her on the school trip, but sneaking his cell phone past the teachers proves to be a challenge.
Akane's big track meet is coming up, but she's flustered by Chise's confession to her that she has a crush on Kotaro.