Up Next: Jax Jones
Before Jax Jones wrote “I Got U”—his Grammy-nominated, shimmering smash with Duke Dumont—he spent years searching for his place in music. A classically trained guitarist from London, he performed in churches and now-defunct bands before producing for other artists. “It was a very confusing time for me,” he says. “I was just a side man.” The success of “I Got U” changed everything. Armed with a renewed self-confidence and resolve to go his own way, he released a stream of hit singles—“Instruction (feat. Demi Lovato & Stefflon Don)” and “You Don’t Know Me (feat. RAYE)” are two—that bring hip-hop, Afrobeats, grime, and pop together under house music’s irresistible rhythms. Discover more about the dance music sensation with our exclusive interview and short film, and listen to “Ring Ring,” his new collaboration with Mabel and Rich The Kid.
Up Next: Let People Know
In this exclusive short film, Jax Jones shows fans how he developed his ear for colorful, upbeat dance-pop hits.
Julie Adenuga and Jax Jones
The DJ/producer tells Julie Adenuga why writing the Grammy-nominated hit “I Got U” with Duke Dumont changed everything.