Up Next: Rema
“The goal is to take Africa to the world, if the world can’t come to Africa,” Rema tells Apple Music. “That’s the plan.” To help ensure the continent’s next wave will push music forward globally, Nigeria’s fledgling Afropop star has moved with unshakable confidence. In his Up Next film, Rema opens up, talking about his earliest introductions to music through church groups and sharing how faith helped him overcome tragedy. And in an interview with Apple Music’s Ebro Darden, he discusses the origins of his genre-bending sound, the cultural significance of Lagos, and receiving the presidential seal of approval from Barack Obama. Watch the interview and film, along with selections from the rest of the artists in the Up Next series.
Nigerian Afropop star Rema opens up on his rapid ascent from his earliest introductions to music through church group, and how faith helped him overcome tragedy.
Ebro Darden and Rema
In an interview with Apple Music’s Ebro Darden, Rema discusses the origins of his genre-bending sound, the cultural significance of Lagos, and receiving the presidential seal of approval from Barack Obama.