Up Next: Stefflon Don
London MC Stefflon Don delivers swift, swaggering rap verses in a snarling Jamaican patois. With seemingly effortless rhythmic precision, she challenges gender norms and crosses genres–UK rap and Jamaican dancehall, specifically–earning her comparisons to Young M.A and Nicki Minaj. Her punchline-packed hit “Real Ting” sees her shake off body shamers, mansplainers, posers, and copycats with supreme confidence, making it easy to see why she's one of hip-hop’s most promising newcomers.
Up Next: Live Up to My Name
This short documentary follows Stefflon Don’s journey from a small town in Holland to the forefront of UK rap.
Julie Adenuga and Stefflon Don
Stefflon Don describes growing up in Holland with Jamaican parents. “I feel like I grew up in Jamaica,” she says.